Meteen naar de inhoud

Werkwijze en tips vooraf

  • Wil je optimaal profiteren van een sportmassage neem dan vooraf aan de massage een warme douche of bad. Dit is niet alleen belangrijk vanuit hygiënisch oogpunt maar helpt ook je meer te ontspannen.
  • Kom je voor het aanbrengen van een tape/bandage, gebruik dan geen bodylotions e.d. zodat de tape langer blijft zitten.
  • Trek gemakkelijk zittende kleren aan. Ondergoed (string, slip, boxershort) blijft aan tijdens de massage. Draag bij een behandeling van de gluteaal musculatuur (bilspieren) en/of bovenbenen bij voorkeur een string of slip.
  • Eet bij voorkeur geen zware maaltijd vooraf, dat kan een ongemakkelijk gevoel geven tijdens de behandeling.
  • Ga voor je afspraak nog even naar het toilet. Dit ligt net wat comfortabeler tijdens de behandeling.
  • Je hoeft niets mee te nemen. Wij hebben alle benodigdheden bij de hand.
  • Ben je jonger dan 18 jaar, dan dient één van je ouders of voogd aanwezig te zijn ten tijde van de behandeling.
  • Om de behandelruimte te bereiken moet je een trap omhoog. Indien dit lastig is voor jou, neem dan even contact op. We kunnen samen een passende oplossing zoeken.
  • Vooraf aan de behandeling hebben we eerst een kort intakegesprek en eventueel (functie)onderzoek. Dit is bedoeld om wensen en verwachtingen af te stemmen. Ook wordt beoordeeld of een behandeling veilig kan plaatsvinden, of dat eerst een beoordeling door een arts of fysiotherapeut gewenst is. De gekozen behandelduur is inclusief anamnese en eventueel (functie)onderzoek.
  • De behandeling wordt aangepast op jouw wensen. Samen bespreken we wat mogelijk is binnen de afgesproken tijd en waar het accent van de behandeling op wordt gelegd.
  • De toegepaste druk en massagegrepen worden aangepast aan jouw wensen. Mocht er iets aangepast moeten worden, of lig je niet (meer) lekker… geef dit dan meteen aan.
  • Praten… altijd gezellig maar je mag ook in alle rust de behandeling ondergaan.
  • Tijdens de behandeling kan het voorkomen dat je neus gaat lopen of verstopt raakt. Dit is heel normaal. Je neus snuiten voor en na de behandeling kan helpen.
  • Een sportmassage stimuleert de bloedsomloop. Ook wordt vocht uit de weefsels gemasseerd. Dit moet weer worden aangevuld anders kunnen er hoofdpijnklachten ontstaan in de eerste 24 tot 48 uur na de behandeling. Om dit te voorkomen is het belangrijk goed te drinken. Wij adviseren 2 à 3 glazen water extra te drinken.
  • Na een sportmassage of sporttherapie behandeling kun je de eerste 24 tot 48 uur spierpijnklachten of beurs gevoel ervaren. Geen zorgen, dit trekt vanzelf weg. Houden de klachten aan, neem dan even contact op.
  • Is er een tape of bandage aangebracht dan kan dit jeukklachten geven. Trekt dit niet weg na 20 minuten, verwijder de tape dan. Mogelijk ben je overgevoelig voor de tape/bandage.
  • Een tape of bandage kan de eerste uren wat oncomfortabel aanvoelen. Je lichaam moet hier even aan wennen. Blijft dit oncomfortabel gevoel ontstaan of krijg je pijnklachten, verrwijder de tape/bandage dan en neem even contact op.
  • Vragen over welke behandeling het meest geschikt is voor jou? Neem gerust contact op, we helpen je graag.